Pedagogia DoReMi
PEDAGOGIA DoReMi

Programele DoReMi pentru copii îmbină metodele proprii cu elemente ale pedagogiei Orff și Metodei Kodaly.

Pedagogia DoReMi

Educația muzicală contribuie, pe lângă asimilarea abilităților muzicale, la dezvoltarea cognitivă, psihomotorie și socio-emoțională a copilului.

Pedagogia DoReMi - desktop

În primii cinci ani de viață, copiii își dezvoltă rapid abilitățile de a identifica, diferenția și reproduce o varietate de secvențe sonore distincte

previous arrow
next arrow
slide-10-mobile
slide-11-mobile
slide-12-mobile
previous arrow
next arrow

PEDAGOGIA DoReMi

pedagogia doremi

Dincolo de dezvoltarea abilităților muzicale, scopul acestor programe este dezvoltarea personalității și inteligenței copilului, muzica oferind un cadru favorabil pentru a-i stimula copilului toate tipurile de inteligență, pentru a-i crește concentrarea, perseverența, abilitățile motrice, pentru a relaționa, a se exprima și a fi creativ. Programele DoReMi pentru copii îmbină metodele proprii cu elemente ale pedagogiei Orff și Metodei Kodaly.

Convingeri și principii pedagogice:

  • Asemenea limbajului, muzica poate fi învățată fără o instruire formală, într-o manieră prietenoasă și apropiată etapelor de dezvoltare ale copiilor.
  • Metodele sunt centrate pe copil, urmărind ritmul propriu de învățare al acestuia. Fiecare copil este tratat egal, încurajat, respectat și apreciat.
  • Toți copiii sunt muzicali, pot învăța despre ritm, melodie, formă, dinamică și culori ale sunetelor și pot atinge competențe muzicale de bază dacă sunt stimulați în acest sens.
  • Experiența muzicală include toate simțurile: muzica este însoțită de voce, mișcări, instrumente muzicale ușor de manevrat, povești, astfel încât lecțiile sunt apropiate modului natural de joacă al copiilor.
  • Cântecele în limba maternă sunt esențiale pentru o crea o conexiune primordială cu muzica.
  • Ritmul este cea mai de bază formă a expresiei umane, de aceea este necesar pentru copii să cânte, să danseze, să facă ritmuri folosind părți ale corpului și instrumente de percuție.
  • Corpul își transpune emoțiile în exterior, prin mișcări, posturi, gesturi și sunete, unele automate, spontane, altele rezultatul gândirii și al voinței, În muzică, emoțiile sunt traduse prin mișcări, cântat sau folosirea unui instrument muzical.
  • Toate conceptele sunt învățate prin practică, copiii participând activ în procesul de întelegere a muzicii. Noile concepte sunt introduse începând cu ce e mai ușor, fiecare activitate e desfăcută în forma ei cea mai simplă, integrată pas cu pas. Abia după ce copilul e familiar cu conceptele, urmează notația.
  • Cel mai important lucru pe care trebuie să îl imprime educația este plăcerea de a învăța. Descoperirea prin jocuri, povești și alte metode interactive sunt cele mai bune căi de cultiva interesul și pasiunea copilului pentru muzică.
  • Sfătuim părinții să cânte fără să se îngriijoreze cum cântă, deoarece copiii îi vor imita și cel mai important este să fie trezite bucuria și entuziasmul pentru muzică!